Vznik prestižní značky Ferrari je neoddělitelně spjat s charismatickou osobností Enza Ferrariho. Ten se zapsal do historie nejen jako zakladatel jedné z nejslavnějších automobilových značek. Enzo Ferrari se narodil v roce 1898 v Modelu a už od útlého věku měl silnou vášeň k automobilům, rychlosti a zejména závodění.
Po účasti v první světové válce proto začal svou kariéru v automobilovém průmyslu jako závodník a to v rámci vozů značky Alfa Romeo, kde závodil.
Během svého působení u Alfy nabral zkušenosti, které mu později umožnily zakládat vlastní společnost. V roce 1939 tak opustil Alfu a založil firmu Auto Avio Costruzioni v Modeně, kde se původně zabýval výrobou dílů pro letadla a auta.
Tento krok byl průlomovým momentem v jeho kariéře, jelikož vlastní společnost mu umožnila plně se věnovat svým nápadům a vizím v oblasti inovace aut. Původní zaměření společnosti se časem rozšířilo, což nakonec vedlo k vývoji prvních automobilů pod dnes již známou a zejména luxusní značkou Ferrari.
Její vznik tak nebyl jen zrodem nového automobilového výrobce, ale také začátek nové éry, která definovala celá desetiletí motoristického sportu. Enzo tak formoval něco, co by bez jeho vášně získané v raných letech kariéry nebylo vůbec možné.
První modely Ferrari, které stanovily nový standard v automobilovém designu a výkonu, odrážely Enzovu vášeň pro rychlost a technologické inovace.
Vůbec prvním automobilem, který opustil brány Ferrari, byl model 125 S. Představen byl v roce 1947 a byl vybaven 1.5-litrovým V12 motorem navrženým Gioacchinem Colombem. Ten mu dával výjimečný výkon a byl určen speciálně k závodění. 125 S debutovalo na závodech v Piacenze, kde okamžitě získalo své první vítězství.
Od té doby se řada modelů Ferrari rozrostla o další výjimečná vozidla, včetně modelu 166 MM, který byl představen v roce 1948. Tento byl nazván po závodě Mille Miglia, který vyhrál, přičemž byl vybaven vylepšeným 2.0-litrovým V12 motorem.
V ranných 50. letech Ferrari začalo také s výrobou monopostů určených pro Formuli 1, čímž se otevřela nová kapitola v historii značky. První monoposty, jako byl například Ferrari 125 F1, byly vybaveny výkonnými motory a inovativními technologiemi a byly speciálně přizpůsobeny nejvyšším standardům závodní efektivnosti.
Ferrari si tak rychle získalo uznání i na závodních tratích a to pod vlastním logem vzpínajícího se černého koně. Scuderia Ferrari, jak se od svého vzniku stáj pro Formuli 1 nazývá, je dodnes symbolem dominance v motorsportu.
Značka Ferrari je známá svou schopností vytvářet vozidla, která nejsou jen výkonná, ale která také definují éru v automobilovém designu či inženýrství.
Mezi nejvíce ikonické modely lze zařadit Ferrari F40 z roku 1987. Navrženo bylo jako oslava 40. výročí značky a stalo se jedním z nejslavnějších supersportovních automobilů. S minimalistickým přístupem k designu as maximálním na výkon.
Model 458 Italia, který debutoval v roce 2009, reprezentuje již moderní éru. Automobil byl vybaven 4,5litrovým V8 motorem, který byl díky své technologické vyspělosti schopen dosahovat vysokého výkonu. S designem a pokročilými prvky se na začátku nového tisíciletí stal model určujícím pro celé směřování značky.
La Ferrari, představené v roce 2013, je jedním z nejambicióznějších projektů Ferrari. Tento hybridní supersportovní vůz byl vybaven kombinací V12 motoru a elektromotoru, které dohromady produkovaly obrovský výkon více než 950 koní.
No a nakonec zde máme Model 488 Spider, uvedený na trh v roce 2015. Ten představoval evoluci v konceptu otevřených sportovních automobilů se skládací tvrdou střechou. S 3,9litrovým turbo V8 motorem nabízel vzrušující výkon bez kompromisu v oblasti komfortu a stylu. Toto Ferrari spojuje dynamickou jízdu a luxusní noblesu.
Ferrari je dnes nejen ikona automobilového průmyslu, ale také značka, která stojí na vrcholu luxusu a výkonnosti. Auta Ferrari jsou známá nejen svým nezaměnitelným designem a výkonnými motory, ale také vysokými náklady na koupi a údržbu.
Značka je také známa svou přísnou politikou při prodeji svých nejexkluzivnějších modelů. Některé z nejlimitovanějších edic jsou nabízeny pouze dlouhodobým zákazníkům značky, přičemž tato strategie zajišťuje, že vozy Ferrari se dostanou do rukou skutečných nadšenců a sběratelů, kteří oceňují dnešní hodnotu i dědictví značky.
Pokud jde o budoucnost, Ferrari se neustále přizpůsobuje měnícím se technologickým a ekologickým standardům. Přestože značka tradičně vsadila na výkonné benzinové motory, v posledních letech začala integrovat i hybridní technologie.
Příkladem je model LaFerrari, který kombinuje silný V12 motor s elektromotorem, čímž poskytuje výjimečný výkon a zároveň ukazuje ekologický pohled.
Přestože značka zatím nenabízí čistě elektrické modely, vedení firmy oznámilo plány na rozšíření své nabídky o elektrická vozidla v blízké budoucnosti. Může se tak naprosto klidně stát, že když značka Ferrari bude slavit 100 let existence, budete si moci pořídit i elektrický supersport. Zkrátka, vzrušení má Ferrari v krvi!
zakoupené na runder.cz 31.10.2024
zakoupené na runder.cz 13.11.2024
zakoupené na runder.cz 31.10.2024
zakoupené na runder.cz 13.11.2024
zakoupené na runder.cz 05.11.2024
zakoupené na runder.cz 06.11.2024